711-0527/22 – Soft Skills I (SS)
Garantující katedra | Katedra společenských věd | Kredity | 2 |
Garant předmětu | Mgr. Martina Schneiderová, Ph.D. | Garant verze předmětu | Mgr. Martina Schneiderová, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný typu B |
Ročník | 3 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2022/2023 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | FS | Určeno pro typy studia | bakalářské, navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
- definování soft skills a možností jejich rozvoje
- základy time-managementu
- rozvoj komunikačních dovedností vč. nácviku vybraných komunikačních technik (prezentace, sebeprezentace, jednání s klientem)
- identifikace vlastních silných a slabých stránek na základě diagnostiky
- příprava na výběrové řízení
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Předmět je určen posluchačům technického, ekonomického i humanitního zaměření. Studenti budou seznámeni se soft skills se zaměřením na self-management a diagnostiku (zmapování vlastních silných a slabých stránek), efektivní komunikaci a plánování kariéry.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
řešení modelových situací a úkolů
E-learning
Další požadavky na studenta
1. vypracovat strukturovaný životopis dle aktuálních trendů
2. vypracovat vzorový motivační dopis
3. sebeprezentace
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Soft skills – význam, popis, možnosti rozvoje.
2. Self-management – rozvíjení schopností řídit sebe sama.
3. Time management - rozvíjení schopností plánovat, dodržovat plán, dodržovat termíny.
4. Komunikační dovednosti – komunikační schéma, fáze komunikace, druhy komunikace.
5. Neverbální komunikace – funkce, analýza základních signálů, úprava prostoru pro komunikaci.
6. Verbální komunikace – rozhovor, zásady efektivní komunikace.
7. Komunikační techniky – prezentace, vedení porady, moderace, sebeprezentace.
8. Jednání s klientem – taktické aspekty jednání s klientem, zvládání manipulativních přístupů.
9. Plánování kariéry – diagnostika (kariérní typ, týmové role, sebepoznání - Holland, Belbin aj.).
10. Strukturovaný životopis, motivační dopis – struktura a obsah. Příprava na výběrové řízení – organizace výběrového řízení, assesment centrum, modelové situace.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky