711-0538/01 – Psychologie (PS)

Garantující katedraKatedra společenských vědKredity4
Garant předmětuMgr. Jana Matochová, Ph.D.Garant verze předmětuMgr. Jana Matochová, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník1Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2019/2020Rok zrušení
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
MAT17 Mgr. Jana Matochová, Ph.D.
MIK30 doc. PhDr. Miroslava Miklošíková, PhD.
SCH0130 Mgr. Martina Schneiderová, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Klasifikovaný zápočet 2+1

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Cílem předmětu je obohatit znalosti studentů o poznatky z psychologie. Studenti budou seznámeni se základními psychologickými školami a psychologickými výzkumnými metodami, osvojí si znalosti z oblasti vnímání, paměti, učení, myšlení, emocí, motivace, psychologie osobnosti, nahlédnou do problematiky zátěžových situací. Osvojí si základní psychologickou terminologii, získají schopnost porozumět některým projevům duševního života. Součástí výuky budou i praktické ukázky psychologických metod, například dotazníků a testů. Absolvování výuky umožní studentům poznání a pochopení významu psychiky, duševního života a osobnosti člověka.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Obsahem předmětu jsou základní poznatky z oblasti psychologie z hlediska nákupního a spotřebního chování a marketingové komunikace.

Povinná literatura:

PUGNEROVÁ, Michaela a kol. Psychologie. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0532-8. VÝROST, Josef a Ivan SLAMĚNÍK. Sociální psychologie. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-247-5775-9. NOEL-HOEKSEMA, Susan a kol. Psychologie Atkinsonové a Hilgarda. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0083-3.

Doporučená literatura:

CHADT, Karel. Psychologie trhu a chování spotřebitele. Praha: Wolters Kluwer, 2023. ISBN 978-80-7676-638-9. JESENSKÝ, Daniel a kol. Marketingová komunikace v místě prodeje. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-2711724-6. VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4843-6.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

písemný test, aktivní prezentace s diskusí

E-learning

MS Teams

Další požadavky na studenta

seminární práce na zadané téma

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Psychologické směry, charakteristika psychologických disciplín. 2. Metody psychologie 3. Determinace lidské psychiky 4. Vnímání a pozornost 5. Paměť, poruchy paměti 6. Proces lidského myšlení 7. Učení, druhy učení, efektivní učení 8. Psychologické mechanismy rozhodování 9. Emoce z hlediska nákupního a spotřebního chování 10.Využití emocí v marketingové komunikaci. 11.Osobnost, vývoj osobnosti 12.Typologie osobnosti 13.Motivace a teorie motivace 14.Zátěž, konflikty, frustrace, stres

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2019/2020 zimní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Klasifikovaný zápočet Klasifikovaný zápočet 100  51 3
Rozsah povinné účasti: Přednášky jsou nepovinné. Povinná účast na všech seminárních cvičeních, maximální dovolená neúčast je 20%.

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP: V rámci ISP splnění všech povinných úkolů v individuálně dohodnutých termínech. Písemný test, projekt na zadané téma a jeho obhajoba. Účast individuálně dle domluvy.

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2023/2024 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Šumperk 1 povinný stu. plán
2023/2024 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 1 povinný stu. plán
2023/2024 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 1 povinný stu. plán
2022/2023 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 1 povinný stu. plán
2022/2023 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 1 povinný stu. plán
2022/2023 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Šumperk 1 povinný stu. plán
2021/2022 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 1 povinný stu. plán
2021/2022 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 1 povinný stu. plán
2020/2021 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 1 povinný stu. plán
2020/2021 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 1 povinný stu. plán
2019/2020 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod P čeština Ostrava 1 povinný stu. plán
2019/2020 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 1 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky



2023/2024 zimní
2022/2023 zimní
2021/2022 zimní
2020/2021 zimní
2019/2020 zimní