711-0603/01 – Marketingový výzkum ()

Garantující katedraKatedra společenských vědKredity2
Garant předmětuPhDr. Anna Papřoková, Ph.D.Garant verze předmětuPhDr. Anna Papřoková, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostvolitelný odborný
Ročník4Semestrzimní + letní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení1995/1996Rok zrušení2007/2008
Určeno pro fakultyUrčeno pro typy studia
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
PAP40 PhDr. Anna Papřoková, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Klasifikovaný zápočet 1+1
kombinovaná Klasifikovaný zápočet 10+0

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Vyučovací metody

Anotace

Sociálně ekologická koncepce marketingu. Možnosti a omezení vnějšími podmínkami trhu, kulturou, ekonomickou a politickou situací. Marketingový mix a jeho vliv na nákupní chování. Vliv skupin, životního způsobu a sociálních zkušeností na spotřební chování. Metody, procedury a techniky výzkumu, vymezení souboru. Přínos výzkumu pro plánování strategie firmy.

Povinná literatura:

Bárta, V. - Bártová,M.: Marketingový výzkum trhu, Praha 1991 Světlík, J.: Marketing - cesta k trhu, Zlín 1994 Svoboda, H.: Moderní statistika, Praha 1977 Svobodová, H.: Marketingový výzkum, skripta VŠB Ostrava 1995 Whiteley, K. C.: Podnik řízený zákazníkem, Victoria publi., 1995

Doporučená literatura:

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Koncepce marketingu 2. Faktory prostředí a kultury 3. Sociální faktory 4. Sociálně-psychologická hlediska spotřebního chování 5. Trh a charakter výrobků 6. Marketingová komunikace 7. Metodika a metodologie marketingového výzkumu 8. Anketa a technika dotazníku 9. Rozhovor jako hlavní metoda dotazování 10. Studium dokumentů (výzkum u stolu) 11. Pozorování a experiment 12. Výzkum konkurence 13. Přínos a využití výsledků výzkumu

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 1960/1961 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodů
Klasifikovaný zápočet Klasifikovaný zápočet 100 (100) 0
        Úloha Jiný typ úlohy 100  0
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.FormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2006/2007 (M2102) Nerostné suroviny (2102T001) Ekonomika a řízení v oblasti surovin P čeština Ostrava 4 povinně volitelný stu. plán
2005/2006 (M2102) Nerostné suroviny (2102T001) Ekonomika a řízení v oblasti surovin P čeština Ostrava 4 povinně volitelný stu. plán
2004/2005 (M2301) Strojní inženýrství (2301T777) Strojírentví / nepovinné předměty P čeština Ostrava 4 volitelný odborný stu. plán
2004/2005 (M2102) Nerostné suroviny (2102T001) Ekonomika a řízení v oblasti surovin P čeština Ostrava 4 povinně volitelný stu. plán
2003/2004 (M2301) Strojní inženýrství (2301T777) Strojírentví / nepovinné předměty P čeština Ostrava 4 volitelný odborný stu. plán
2003/2004 (M2102) Nerostné suroviny (2102T001) Ekonomika a řízení v oblasti surovin P čeština Ostrava 4 povinně volitelný stu. plán
2002/2003 (M2301) Strojní inženýrství (2301T777) Strojírentví / nepovinné předměty P čeština Ostrava 4 volitelný odborný stu. plán
2002/2003 (M2102) Nerostné suroviny (2102T001) Ekonomika a řízení v oblasti surovin P čeština Ostrava 4 povinně volitelný stu. plán
2001/2002 (M2102) Nerostné suroviny (2102T001) Ekonomika a řízení v oblasti surovin P čeština Ostrava 4 povinně volitelný stu. plán
2000/2001 (M2612) Elektrotechnika a informatika (3907T001) Elektroenergetika P čeština Ostrava 4 povinně volitelný stu. plán
2000/2001 (M2102) Nerostné suroviny (2102T001) Ekonomika a řízení v oblasti surovin P čeština Ostrava 4 povinně volitelný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku