711-0603/04 – Marketingový výzkum ()

Garantující katedraKatedra společenských vědKredity3
Garant předmětuPhDr. Anna Papřoková, Ph.D.Garant verze předmětuPhDr. Anna Papřoková, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinně volitelný
Ročník4Semestrletní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2002/2003Rok zrušení2007/2008
Určeno pro fakultyUrčeno pro typy studia
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
PAP40 PhDr. Anna Papřoková, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet 0+2
kombinovaná Zápočet 8+0

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Vyučovací metody

Anotace

Sociálně ekologická koncepce marketingu. Možnosti a omezení vnějšími podmínkami trhu, kulturou, ekonomickou a politickou situací. Marketingový mix a jeho vliv na nákupní chování. Vliv skupin, životního způsobu a sociálních zkušeností na spotřební chování. Metody, procedury a techniky výzkumu, vymezení souboru. Přínos výzkumu pro plánování strategie firmy.

Povinná literatura:

Bárta, V. - Bártová,M.: Marketingový výzkum trhu, Praha 1991 Světlík, J.: Marketing - cesta k trhu, Zlín 1994 Svoboda, H.: Moderní statistika, Praha 1977 Svobodová, H.: Marketingový výzkum, skripta VŠB Ostrava 1995 Whiteley, K. C.: Podnik řízený zákazníkem, Victoria publi., 1995

Doporučená literatura:

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Koncepce marketingu 2. Faktory prostředí a kultury 3. Sociální faktory 4. Sociálně-psychologická hlediska spotřebního chování 5. Trh a charakter výrobků 6. Marketingová komunikace 7. Metodika a metodologie marketingového výzkumu 8. Anketa a technika dotazníku 9. Rozhovor jako hlavní metoda dotazování 10. Studium dokumentů (výzkum u stolu) 11. Pozorování a experiment 12. Výzkum konkurence 13. Přínos a využití výsledků výzkumu1. Koncepce marketingu 2. Faktory prostředí a kultury 3. Sociální faktory 4. Sociálně-psychologická hlediska spotřebního chování 5. Trh a charakter výrobků 6. Marketingová komunikace 7. Metodika a metodologie marketingového výzkumu 8. Anketa a technika dotazníku 9. Rozhovor jako hlavní metoda dotazování 10. Studium dokumentů (výzkum u stolu) 11. Pozorování a experiment 12. Výzkum konkurence 13. Přínos a využití výsledků výzkumu

Podmínky absolvování předmětu

Kombinovaná forma (platnost od: 1960/1961 letní semestr, platnost do: 2018/2019 zimní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet Zápočet 85  0 3
Rozsah povinné účasti: Plnění zadaných úkolů, studium doporučené literatury Completion of assigned tasks, study of recommended literature

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP: Plnění zadaných úkolů, studium doporučené literatury Completion of assigned tasks, study of recommended literature

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2006/2007 (M2102) Nerostné suroviny (2102T001) Ekonomika a řízení v oblasti surovin K čeština Ostrava 4 povinně volitelný stu. plán
2006/2007 (M2102) Nerostné suroviny (2102T001) Ekonomika a řízení v oblasti surovin K čeština Most 4 povinně volitelný stu. plán
2005/2006 (M2102) Nerostné suroviny (2102T001) Ekonomika a řízení v oblasti surovin K čeština Ostrava 4 povinně volitelný stu. plán
2005/2006 (M2102) Nerostné suroviny (2102T001) Ekonomika a řízení v oblasti surovin K čeština Most 4 povinně volitelný stu. plán
2004/2005 (M2102) Nerostné suroviny (2102T001) Ekonomika a řízení v oblasti surovin K čeština Ostrava 4 povinně volitelný stu. plán
2003/2004 (M2102) Nerostné suroviny (2102T001) Ekonomika a řízení v oblasti surovin K čeština Ostrava 4 povinně volitelný stu. plán
2002/2003 (M2102) Nerostné suroviny (2102T001) Ekonomika a řízení v oblasti surovin K čeština Ostrava 4 povinně volitelný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.