712-0005/23 – Cizí jazyk pro cizince - EkF 1/I (CJ 1/I)
Garantující katedra | Institut jazyků | Kredity | 3 |
Garant předmětu | PhDr. Svatava Cigánková | Garant verze předmětu | PhDr. Svatava Cigánková |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | 1 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2005/2006 | Rok zrušení | 2010/2011 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Předpokládá se prohloubení schopnosti ústní a písemné komunikace odpovídající úrovni B 2 SERRJ s převážnou orientací na odborný jazyk a slovní zásobu z oblasti ekonomie.
Vyučovací metody
Cvičení (v učebně)
Anotace
Pozornost se věnuje spisovnému jazyku v ústní i písemné podobě, především odbornému ekonomickému jazyku a jeho specifickým rysům. Vedle ústní a písemné komunikace se počítá s četbou obtížnějších obecných i rozsáhlejších odborných textů a orientace v nich, schopnost zachytit mluvené slovo a jeho reprodukce. Tematické zaměření: Předmět ekonomie, Tržní ekonomika. Potřeby. Podniky. Ekonomika podniku. Marketing. Management.
Povinná literatura:
Čechová, E.- Remediosová, H.: Čeština pro ekonomy. Praha: Karolinum 1999
odborné ekonomické noviny a časopisy, aktuální e -ziny.
Doporučená literatura:
Trnková, A.: Cvičení z české mluvnice pro cizince. Praha: ISV 1998
Nekovářová, A.: Čeština pro život Czech for LIfe Tschechisch fürs Leben. Praha: Akropolis 2008.
Další odborné ekonomické noviny a časopisy dle vlastního výběru.
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Písemné vypracování úkolů, ústní prezentace.
E-learning
Další požadavky na studenta
Aktivní účast na výuce, domácí příprava na hodinu a úkoly vyplývající z probíraných témat. 60% účast ve výuce.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Vysoké školství v České republice.Věda a její rozdělení. Předmět ekonomie. Potřeby a jejich uspokojování. Tržní ekonomika. Podniky. Ekonomika podniku. Marketing. Propagace. Management.
Podmínky absolvování předmětu
Podmínky absolvování jsou definovány pouze pro konkrétní verzi předmětu a formu studia
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.