712-0706/04 – Jazyk španělský b/II (Šb/II)
Garantující katedra | Institut jazyků | Kredity | 0 |
Garant předmětu | Mgr. Pavla Zubková | Garant verze předmětu | Mgr. Pavla Zubková |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2009/2010 | Rok zrušení | 2022/2023 |
Určeno pro fakulty | FS | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem předmětu je osvojit si znalosti a dovednosti potřebné pro ústní a písemnou komunikaci na úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Vyučovací metody
Cvičení (v učebně)
Ostatní aktivity
Anotace
Průběžné opakování, prezentace, procvičování a upevňování další slovní zásoby,
jazykových struktur a jejich funkcí. Společensko-kulturní aspekty jazyka.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
CARRAZCO,J., SOLÉ,L.: Reálie španělsky mluvících zemí,Plzeň: Fraus, 2002.
Centro Virtual Cervantes [online]. 1997 – 2011,
DORWICK,T.: Puntos de partida - invitation to Spanish,New York: McGrow-Hill, 2012.
IGUINA,Z.: Manual de gramática, New York: Heinle, 2014.
KRÁLOVÁ,J.,KRBCOVÁ, M.,DEKANOVÁ, A.: Fiesta 1.díl, Plzeň: Fraus, 2003.
VINTROVÁ, A. Conversación espaňola. Brno: Státní jazyková škola, 1999.
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Ústní a písemné úlohy.
E-learning
Aprenda español por Internet
http://cvc.cervantes.es
Další požadavky na studenta
Aktivní účast ve výuce, docházka nejméně 80%. Úspěšnost v zápočtovém testu nejméně 65%.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Lekce 13 – Repaso II del manual Učebnice současné španělštiny.
1. Por favor, ¿Cómo voy al Rastro?, vocabulario relacionado con la
orientación en la ciudad.
2. El imperativo afirmativo, formas de las 2as personas, posición de
los pronombres, acento.
3. Adverbios, gradación, superlativo, así – tan, como – porque.
4. Viajar en tren, diversos medios de transporte, vocabulario
relacionado.
5. Una carta a América Latina, ¿Cómo escribir la carta?
6. Repaso de los días de la semana, meses del año, fechas.
7. El condicional y su uso..
8. El estilo indirecto, VOLVER A + infinitivo.
9. Los adjetivos posesivos tónicos y su uso.
10. Los pronombres relativos, PERO vs. SINO QUE.
11. Respetando culturas y costumbres.
12. Geografía de la América Latina.
13. Los nombres de los países de la América del Sur y sus habitantes.
14. Repaso.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.