712-0877/03 – Jazyk španělský 2a/I pro EkF (3) (Š2a/I-E)
Garantující katedra | Institut jazyků | Kredity | 1 |
Garant předmětu | Mgr. Pavla Zubková | Garant verze předmětu | Mgr. Pavla Zubková |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný typu B |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | angličtina |
Rok zavedení | 2015/2016 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem výuky je osvojení si základů španělského jazyka
na úrovni A1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, uživatel základů jazyka.
Vyučovací metody
Cvičení (v učebně)
Ostatní aktivity
Anotace
Výuka probíhá formou cvičení (2 vyučovací hodiny týdně),
studium je zaměřeno na osvojení si výslovnosti, pravopisu
a základní slovní zásoby potřebné k jednoduché komunikaci.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
CARRAZCO,J., SOLÉ,L.: Reálie španělsky mluvících zemí,Plzeň: Fraus, 2002.
IGUINA,Z.: Manual de gramática, New York: Heinle, 2014.
VINTROVÁ, A. Conversación espaňola. Brno: Státní jazyková škola, 1999.
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Ústní a písemné úlohy.
E-learning
Centro Virtual Cervantes [online]. 1997 – 2011,
Další požadavky na studenta
Aktivní účast ve výuce, plnění zadaných písemných a ústních úkolů, docházka min. 80%, zápočtový test na min 65%.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Lekce 1 – 3 z Učebnice Aventura nueva 1
1. ¿Quién eres, de dónde eres? Un encuentro en la playa.
2. Pronunciación, entonación, explicación de la gramática básica.
3. Verbo SER, pronombres personales, preguntas.
4. Cómo saludar, presentarse, dar las gracias, pedir un favor.
5. De vacaciones en España, verbo ESTAR.
6. Preposiciones A, EN DE, PARA, POR, verbo IR.
7. Verbo GUSTAR. Me gusta, te gusta…
8. La abuela de Alicia. Conjugación de los verbos en presente.
9. Verbos irregulares en la primera persona, el reflexivo SE.
10. MUY/MUCHO/BIEN - el uso.
11. Numerales 1 – 20, IR + infinitivo, el futuro inmediato.
12. ¿Cómo reaccionar en un diálogo?, ¿Cómo preguntar si no comprendemos bien?
13. Las lenguas de España. ¿Por qué se aprenden las lenguas extranjeras?
14. Repaso.
Podmínky absolvování předmětu
Podmínky absolvování jsou definovány pouze pro konkrétní verzi předmětu a formu studia
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.