712-2786/02 – Jazyk španělský c/II pro HGF (středně pokročilí) (Šc/II-HGF)
Garantující katedra | Institut jazyků | Kredity | 2 |
Garant předmětu | Mgr. Pavla Zubková | Garant verze předmětu | Mgr. Pavla Zubková |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný typu B |
Ročník | 1 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2019/2020 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | HGF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem předmětu je osvojit si znalosti a dovednosti potřebné pro ústní a písemnou komunikaci na úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Vyučovací metody
Cvičení (v učebně)
Ostatní aktivity
Anotace
Průběžné opakování, prezentace, procvičování a upevňování další slovní zásoby,
jazykových struktur a jejich funkcí. Společensko-kulturní aspekty jazyka. Práce s odbornými texty.
Povinná literatura:
MACÍKOVÁ,O.,MLÝNKOVÁ,L.: Učebnice současné španělštiny 1. a 2. díl, Brno: Computer press, a. s. 2007.
BLANCO CANALES, A. Sueňa 2. Libro del alumno. Madrid: Anaya, 2000.
VINTROVÁ, A. Conversación espaňola. Brno: Státní jazyková škola, 1999.
BLANCO CANALES, A. Sueňa 2. Cuaderno de ejercicios. Madrid: Anaya, 2000.
CASTRO, F. Uso de la gramática espaňola. Intermedio. Madrid: Edelsa, 2000.
Doporučená literatura:
KRÁLOVÁ,J.,KRBCOVÁ, M.,DEKANOVÁ, A.: Fiesta 1. a 2. díl, Plzeň: Fraus, 2003.
CARRAZCO,J., SOLÉ,L.: Reálie španělsky mluvících zemí,Plzeň: Fraus, 2002.
IGUINA,Z.: Manual de gramática, New York: Heinle, 2014.
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Ústní a písemné úlohy.
E-learning
Aprenda español por Internet
http://cvc.cervantes.es
Další požadavky na studenta
Aktivní účast ve výuce, docházka nejméně 80%. Úspěšnost v zápočtovém testu nejméně 65%.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Lessons 4 – 6 z Učebnice současné španělštiny.
1.Pedro va al bar con su amigo Carlos. Comidas, bebidas.
2.¿Cómo son los españoles? Descripción de la persona.
3.TENER QUE + infinitivo. Necesidades.
4.Estás en tu casa. SERxESTARxHAY.
5.¿Cómo viven los españoles? Tipos de casas.
6.Mi casa – descripción de la casa, piso, habitación.
7.Orientación en el espacio.
8.¿Cómo explicar excusa y necesidad?
9.Alicia busca un piso para su amiga inglesa.
10.PARA+ infinitivo.
11.El verbo VENIR en contraste con el verbo IR.
12.Verbos irregulares DAR, HACER.
13.Numerales ordinales. Los adjetivos GRANDE, ALGUNO, NINGUNO.
14.Repaso.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky