712-2787/02 – Jazyk španělský c/III pro HGF (středně pokročilí) (Šc/IIIHGF)
Garantující katedra | Institut jazyků | Kredity | 2 |
Garant předmětu | Mgr. Pavla Zubková | Garant verze předmětu | Mgr. Pavla Zubková |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný typu B |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2019/2020 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | HGF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem předmětu je osvojit si znalosti a dovednosti potřebné pro ústní a písemnou komunikaci na úrovni B1 - B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky a naučit se pracovat s odborným textem.
Vyučovací metody
Cvičení (v učebně)
Anotace
Průběžné opakování a upevňování znalostí a dovedností z předchozího studia, prezentace a procvičování další slovní zásoby, jazykových struktur a jejich funkcí. Společensko-kulturní aspekty jazyka. Práce s odbornými texty.
Povinná literatura:
MACÍKOVÁ,O.,MLÝNKOVÁ,L.: Učebnice současné španělštiny 1. a 2. díl, Brno: Computer press, a. s. 2007.
BLANCO CANALES, A. Sueňa 2. Libro del alumno. Madrid: Anaya, 2000.
VINTROVÁ, A. Conversación espaňola. Brno: Státní jazyková škola, 1999.
BLANCO CANALES, A. Sueňa 2. Cuaderno de ejercicios. Madrid: Anaya, 2000.
CASTRO, F. Uso de la gramática espaňola. Intermedio. Madrid: Edelsa, 2000.
Doporučená literatura:
KRÁLOVÁ,J.,KRBCOVÁ, M.,DEKANOVÁ, A.: Fiesta 1. a 2. díl, Plzeň: Fraus, 2003.
CARRAZCO,J., SOLÉ,L.: Reálie španělsky mluvících zemí,Plzeň: Fraus, 2002.
IGUINA,Z.: Manual de gramática, New York: Heinle, 2014.
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Ústní a písemné úlohy
E-learning
Aprenda español por Internet
http://cvc.cervantes.es
Další požadavky na studenta
Aktivní účast ve výuce, docházka nejméně 80%. Úspěšnost v zápočtovém testu nejméně 65%.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Lekce 7 – 8 z Učebnice současné španělštiny.
1.Una tarde con Alicia. Verbos reflexivos.
2.Verbos SALIR, DECIR. La actividad habitual – SOLER, TENER LA COSTUMBRE.
3.Pronombres interrogativos, días de la semana. ¿Cómo decir la hora?
4.¿Qué tiempo hace?, ¿Cómo preguntar por un lapso de tiempo?
5.España - geografía, organización administrativa, clima.
6.Comunidades autónomas, descripción de láminas.
7.Test de evaluación I
8.Y aquel señor, ¿Quién es?, los pronombres demostrativos.
9.Verbos DESPEDIRSE, VESTIRSE, PONER.
10.Frases con infinitivo.
11.Relaciones familiares.
12.Familias en España y América Latina.
13.Miembros de diversas agrupaciones.
14.Repaso.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky