714-0383/03 – Výpočetní technika a grafické systémy III (VTGS3)
Garantující katedra | Katedra matematiky a deskriptivní geometrie | Kredity | 3 |
Garant předmětu | Fiktivní Uživatel | Garant verze předmětu | RNDr. Irena Rychtarová |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 1995/1996 | Rok zrušení | 2004/2005 |
Určeno pro fakulty | FS | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Předmět se ve strukturovaném studiu nevyučuje.
Vyučovací metody
Anotace
Cílem předmětu "Výpočetní technika a grafické systémy" je, aby se absolventi
seznámili a porozuměli základům práce s grafickými systémy Corel Draw a ACAD.
Těžiště tohoto předmětu je ve zvládnutí praktických dovedností s těmito
systémy. Tyto znalosti uplatní při práci uživatelských aplikací ve vyšších
ročnících bakalářského studia. Možnosti těchto dvou grafických systémů
pokrývají většinu požadovaných uživatelských aplikací.
Povinná literatura:
Referenční příručka AutoCADu.
Články v časopisech Computer World, PC World.
Žára,J. a kol. : Počítačová grafika-proncipy a algoritmy. Praha, GRADA 1992
User's manual Corel DRAW .
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Přednášky
1. Technické prostředky pro počítačovou grafiku.
2. Corel DRAW - základní prostředky pro kreslení.
3. Corel DRAW - práce s textem, palety, speciální efekty.
4. AutoCAD - příkazy pro kreslení v 2D.
5. Texty, hladiny, uchopování objektů.
6. Bloky, kótování.
7. Rezerva.
Cvičení
1. Technické prostředky pro počítačovou grafiku. Zpracování barev, barevné
palety.Grafické možnosti textových editorů a Turbo Pascalu.
2. Corel DRAW. Uspořádání obrazovky. Kreslení objektů na stránce. Volba
objektů a zrušení volby objektů. Zobrazování objektů.
3. Vyplňování objektů. Kreslení obrysů objektů. Transformace objektů.
Tvarování objektů.
4. Uspořádání objektů. Přidávání, úpravy a vytváření textu.
5. Práce s paletami barev. Vytváření speciálních efektů.
6. AutoCAD. Charakteristika systému. Možnosti použití. Členění příkazů do
jednotlivých menu. Zadávání souřadnic, pomůcky pro zadávání souřadnic. Příprava
výkresu.
7. Příkazy pro kreslení v 2D.
8. Text, vytváření textových stylů. Příkazy pro výběr objektů a pro
editaci kresby.
9. Hladiny a jejich použití. Nastavení stylu písma, uchopování objektů,
příkaz ZOOM.
10. Kreslení a editace křivek - příkazy PLINE a PEDIT.
11. Bloky. Vytváření, vkládání a použití bloků. Atributy bloků a jejich
editace.
12. Kótování. Způsoby kótování, nastavení základních proměnných pro
kótování a šrafování.
13. Komplexní případ na kreslení a editování entit - samostatná práce.
14. Rezerva. Zápočet.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.